Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali!

Subskrybuj RSS

Możesz także zasubskrybować każdy z tych elementów dla tylko jednego tematu. Służą do tego odpowiednie linki na stronach tematów.

Wycieczka Nysa- Pokrzywna

Print Dodany 2010-10-11 19:08:53 przez Wiesława Wiatrak

W dniach 8- 10. 10. 2010r uczniowie uczestniczących w projekcie "Aktywny w szkole- Aktywny w życiu"  odbyli autokarową wycieczkę do Nysy- Pokrzywnej.

Zobacz zdjęcia:

Zobacz harmonogram wycieczki:

Oto relacja Estery Czyszczoń- uczennicy klasy II D:

W dniach od 8 do 10 października w ramach projektu „Aktywny w szkole-Aktywny w życiu” wraz z opiekunami mgr Wiesławą Wiatrak i mgr Władysławą Komperdą odbyliśmy wycieczkę do Nysy, jako trzy-dniowy obóz naukowy.

Dzień I (08.10.2010r.)
Z Raby Wyżnej wyruszyliśmy około godziny 7.00. Podróż odbyła się wspaniale. Razem z paniami rozmawialiśmy i żartowaliśmy. Po drodze dołączyła do nas szkoła licealna z Rybnika. Na miejsce dojechaliśmy około godziny 14.00. W Ośrodku Wypoczynkowo-Szkoleniowym „Mieszko” w Górach Opawskich Pokrzywna zakwaterowaliśmy się i zostaliśmy przydzieleni do pokoi. Zjedliśmy tam również wspólnie obiad. Po „oswojeniu” się z nowym otoczeniem poszliśmy naszą grupą do parku na spacer. Tu spędziliśmy czas a później zagraliśmy w siatkówkę. Po kolacji na koniec dnia odbyła się dyskoteka wraz z liceum. :)

Dzień II (09.10.2010r.)
Tego dnia po śniadaniu około godziny 9.00 wyjechaliśmy z ośrodka. Pierwszym celem była kopalnia złota w Złotym Stoku. Chodziliśmy podziemną trasą turystyczną. Poznaliśmy miłego pana Kamila, który w czasie spływu zalanym chodnikiem sztolni Gertrudy opowiadał nam ciekawe ale i czasami przerażające historie. Razem z nami żartował i było naprawdę super. Kiedy wyszliśmy na powierzchnie, drugi pan, pokazał nam jak płukać złoto. Wykonując to, sami mogliśmy tego doświadczyć. Na pamiątkę, mogliśmy wziąć swoje „zdobyte” złoto. Kolejny pan, który miał na imię Norbert, oprowadził nas po kopalni i opowiedział nam m.in. jak dawniej radzili sobie ludzie w takiej pracy. Zobaczyliśmy wystawę minerałów oraz największy podziemny wodospad w Polsce. Zostaliśmy oczywiście oprowadzeni po podziemnych korytarzach. Na koniec z podziemia wyjechaliśmy „pociągiem”.
Na pamiątkę w tym miejscu mogliśmy kupić sobie pamiątki. Natomiast od nich dostaliśmy monetę oraz wysłuchaliśmy jak ona powstaje.
Drugim celem tego dnia był Paczków. Tam zobaczyliśmy mury miasta i odbyliśmy spacer po mieście. Pani przewodnik, która towarzyszyła nam przez cały obóz, opowiedziała nam w autobusie ich funkcję i historię. Tu byliśmy dość krótko.
Następnie udaliśmy się do Nysy-główny punkt wycieczki. Za pośrednictwem pani przewodnik, zobaczyliśmy Katedrę Nyską oraz Fontannę Trytona. Również całą grupą spacerowaliśmy po mieście.
Po powrocie do ośrodka była obiadokolacja a później czas wolny dla nas.

Dzień III (10.10.2010r.)
Ostatniego dnia około godziny 9.00 po śniadaniu wyjechaliśmy z ośrodka. Wykwaterowaliśmy się i ruszyliśmy w stronę Opola. Głównym celem tego dnia był oczywiście regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu-oddział Opole. Zwiedziliśmy obiekt hydrotechniczny na Odrze. Mieliśmy okazję wraz z przewodnikiem iść pod tą rzeką 110 metrów. Zobaczyliśmy urządzenia hydrotechniczne do sterowania wrotami. Pan pokazał nam fotografie z powodzi mająca miejsce w maju bieżącego roku. Byliśmy też na tarasie widokowym. Mieliśmy dzięki temu okazję do oglądnięcia pięknego widoku.
Następnie zwiedziliśmy dalszą część Opola-rynek. Zobaczyliśmy Wieżę Piastowską i katedrę pod wezwaniem św. Krzyża. Widzieliśmy scenę, która w chwili obecnej jest przebudowywana, na której zawsze co roku odbywa się Festiwal Piosenki w Opolu. Chodząc po rynku widzieliśmy gwiazdy słynnych polskich piosenkarzy.
Około godziny 14.00 zjedliśmy obiad a później wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do Raby Wyżnej wróciliśmy około 20.00.

Dla każdego z nas była to naprawdę świetna wycieczka. Dużo nas ona nauczyła i będziemy ją jeszcze długo wspominać. Dziękujemy opiekunom za dużo wytrwałości i wspólnie spędzone chwile. Zdjęcia będą naszą najlepszą pamiątką obozu w Nysie :)

Więcej newsów z tej kategorii: Aktywny w szkole- Aktywny w życiu.